May 3, 2011

Cuti Semester

Assalamualaikum.

Well sekarang aku tengah bercuti semester ! yea....s. So paper last aku ialah BEL (english) so tak ada apa2 untuk di-study-kn jadi aku tido ja hari sebelum tu. Straight lepas abis paper BEL aku kuar dewan, pegi makan kat Noridan's Cafe then balik bilik mandi terus bersiap nak keluar jalan2. Pergi mana? haaa pergi tengok wayang kat City Plaza,Kedah. Kat noridan, aku cita kat sorg kawan aku ni masa nak bayar duit nasik aku :

Aku : aku nak p jalan2 sat gi !
Kawan : P mana?
Aku : Nak p jitra,tengok wayang .
Kawan : Laa baik ang balik terus ang nak p kedah ja pown, tempat ang gak.

Aku nk kata.IKUT SUKA LA. aku nak p kedah ka, nak p tengok wayang kat kedai sebelah umah aku ka, ang kisah apa? 

       Pastu kawan aku pown p amik keta sewa kat kuala perlis then kami pown p lah kedah. Sebelum tu,roommate aku cek wayang kat Alor Star mula lagi awai, so kami pown p lah Alor Setar, cancel nak p Jitra. 

 *******
 Yes dah sampai Alor Star. Kami straight pergi makan nasi kandar kat Simpang Kuala . Lepas makan kami pergi pulak Pusat Dakwah nak solat. Dh abis solat, kami naik la City Plaza tingkat C.T world sebab nak tengok wayang. Tengok2 kami dh lambat 10 minit.  Kami beli tiket untuk cita Thor yg mula 1 jam 30 minit selepas itu dan sementara menunggu kami pergi CC main game DoTA. Aku buat paling banyak kill sebab buat mode random, tapi aku dapat Lifestealer, hero faveret aku. 

*******
 Then kami sampai C.T World . Kami beli 5 cawan air coke (sorang satu sebab kami 5 org) dan dua Popcorn. Kami pown masuklah dan tengok cerita tersebut.

Mmg best sebab first time tengok wayang, perak lagi la. *haha* So lepas abis cita yg best gila ngan sound efek power teruk, kami turun Pusat Dakwah pergi solat lagi. Lepas tu kami straight pergi Kuala Perlis pulak. Nak makan fish burn(ikan bakar) . Singgah dulu surau solat sbb SIKIT ja lagi nak abis waktu. Pastu p order...sementara tunggu order kami p solat dulu lagi. Tengok2 masa nak hantar kereta sewa dah dekat tapi fish burn tak mai lagi. Jadi kami semua lari pergi Kangar sahaja makan kat kedai TAT NASI AYAM . Lega, cepat pown cepat. 

************

Kami pergi CC main DoTA dengan harapan nak overnight kat situ tp kul 4.30 pagi CC tu nak tutup dh. Kami keluar, pergi 7e beli makanan then jalan kaki balik UiTM Arau tercinta. Ingatkan kena duduk luar dulu sebab UiTm bukak pukul 6 pagi rupanya boleh ja masuk dan kami terus masuk. Then balik bilik,solat subuh dan tidur. 

**********

Lepas bangun, aku terus kemas mengemas barang aku and then  prepare untuk balik .
Aku balik naik bas UiTM (free) sampai Stesen Bas Kangar then naik bas City Liner. Sampai Alor Star aku singgah kedai makcik aku amik kunci kereta aku then aku balik sorangsorang ,dengan letih gila tapi kena drive jugak balik umah.


                                                      Aku


             
                                                    Fakhrie



                                                         Hafisha


                                                        Faiz

                                                        
                                                        Umair

NI lah kawan2 aku yg pergi sama2 tuh.

OKlah cita selanjutnya nex post...kot.
Wassalam   

No comments:

Post a Comment